lördag 25 februari 2012

JMK

I onsdags började jag plugga en kurs i journalistiskt skrivande på JMK i Stockholm. Det visade sig vara en riktig fullträff! Ämnet är intressant, övningarna roliga och människorna trevliga. Lärarna är både kunniga, trevliga och duktiga på att föreläsa. Jag är så nöjd!

Första dagen fick vi öva på att skriva notiser av längre texter. Det var kul och lärorikt att få feedback. Andra dagen fick vi i uppgift till på måndag att göra en intervju med en expert inom något område. Jag tyckte att det kändes rätt läskigt, men nu är intervjun genomförd och nedskriven. Jag hittade en doktorand på SLU som berättade om hur musslor kan användas för att minska övergödningen i Östersjön.

Kursen går på halvfart, vilket är bra för då kan jag jobba samtidigt. Vi har bara träffar en gång per vecka och det är ju också bra eftersom jag måste pendla till Stockholm. Fast just nu känner jag att jag helst skulle ha velat gå på heltid i ett läsår. Tänk att det kan vara så kul att plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar