torsdag 22 december 2011

Intäkter

Medan jag har varit borta har fakturorna jag skickade blivit betalda. Trevligt. Nu lever firman på egna pengar och jag behöver inte göra utlägg för dess räkning. Idag betalade jag ut lite pengar till mig själv. Innan jag gör ett riktigt uttag måste jag dock läsa på om reglerna kring enskild firma. Jag har ju mest jobbat med aktiebolag och ekonomiska föreningar tidigare och har inte full koll på hur lönen (som inte är en lön) funkar i det här fallet. Jag vill inte riskera att plocka ut för mycket.

Jag vaknade klockan fyra i morse. Jet lag. Å andra sidan somnade jag före åtta igår så jag fick nog tillräckligt med sömn i alla fall. Jag är ju en typisk kvällsmänniska, som alltid haft svårt för morgnar. Därför kan jag verkligen uppskatta att känna mig pigg när jag vaknar tidigt. Vi kokade choklad, gjorde mackor och tog fram pepparkakor. Sedan tände vi adventsljusen och spelade Sissels julskiva. Mysigt.

Morgonutsikten från mitt kontor förra julen.
Solen går upp över älven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar